Kako Weleda mijenja svijet

Weleda je sada certificirana B Corp. U ovom intervjuu sa dr. Stefanom Siemerom, šefom odjela za održivost u Weledi, govorimo o procesu certifikacije, visokim standardima organizacije koja ih je izdala i razlozima koji su nas naveli na ovaj korak.

Šta zapravo znači B Corp?

Stefan Siemer: B Corp je skraćenica za “Benefit Corporation” i certifikat dokazuje da kompanija ima snažne obaveze i rezultate u pogledu društvenih i ekoloških standarda. Izdaje ga neprofitna organizacija B Lab. Važno je napomenuti da nisu certificirani proizvodi, već djelovanje i cjelokupni pristup kompanije. Fokus je na društvenoj dodanoj vrijednosti i ekološkoj održivosti, a ne na maksimiziranju profita po svaku cijenu. Drugim riječima, riječ je o životnoj sredini, biodiverzitetu, zaštiti vrsta, ljudskim pravima, zaštiti klime, zaposlenima i kupcima. B Lab to naziva „biznis kao sila za dobro“. Globalni pokret B Corp nastao je u SAD-u i ima za cilj da našu planetu učini boljim mjestom.

Zvuči skoro predobro da bi bilo istinito. Možete li detaljnije objasniti njihovu misiju?

Stefan Siemer: Zajednicu B Corp ujedinjuje želja da se napravi razlika. U poslovnom svijetu, ovaj stav je jednak promjeni paradigme. Većinu vremena, glavni cilj poslovanja je ostvarivanje profita. Iako se to neće uskoro promijeniti, to ne bi trebalo biti ni po koju cijenu, niti na štetu, ljudi, životinja i okoliša. Ovo je oduvijek bio osnovni stav Welede. Stoga je bilo savršeno logično da se prijavimo za ovu certifikaciju. Da bismo to učinili, morali smo izmijeniti klauzulu svrhe u statutu naše kompanije, naš DNK. Sada naše korporativne svrhe uključuju opšte dobro i zaštitu životne sredine.

Ako je Weleda uvijek podržavala takve vrijednosti, da li je zaista vrijedilo truda da se dobije certifikat?

Stefan Siemer: Da, apsolutno! Proces certifikacije uključuje temeljnu procjenu cjelokupne kompanije. Na primjer, B Lab je zainteresovan za pozitivan uticaj koji imamo na društvo, jer na kraju krajeva, ne radi se samo o zarađivanju novca. Održivost je u srcu onoga što radimo i usidrena je u našoj korporativnoj svrsi. Biti u harmoniji sa prirodom i ljudima moguće je samo ako smo odgovorna i održiva kompanija. B Lab prepoznaje Weledinu posvećenost održivom životu, na primjer, u našoj certificiranoj prirodnoj kozmetici i ravnopravnim odnosima koje njegujemo s našim partnerima. I u našem MUNDI centru za održivi razvoj u Schwäbisch Gmündu, gdje škole, neprofitne organizacije i kompanije mogu direktno iskusiti održivost. I takođe, da investiramo preko održivih banaka. Werde, časopis Weleda, također pruža inspiraciju za zeleni život.

Postoji niz drugih organizacija za certifikaciju sa sličnim ciljevima. Zašto je Weleda odabrala B Corp certifikat?

Stefan Siemer: Weleda ima globalno prisustvo, a to važi i za B Corp. Plus, iza sebe ima izvanrednu zajednicu koju čine veoma posvećeni i inspirativni ljudi; kontakti obogaćuju i proširuju naše perspektive. Razmotrili smo razne organizacije, ali smo na kraju ipak odabrali ovu, posebno zbog njenog prisustva širom svijeta. Odluku su donijeli Weleda Grupa i naš odjel za održivost, a u potpunosti su je podržali cijeli upravljački tim i upravni odbor

Zašto je Weleda uopće željela da se certificira?

Stefan Siemer: Uvek smo aktivno promovisali ekološki i društveno pravednu budućnost. Međutim, sada pristupamo pitanjima kao što je održivost strateški i sistematičnije nego ikada. Uzmimo klimu za primjer: poduzeli smo niz pojedinačnih aktivnosti zaštite klime, ali bez opće strategije. Povratne informacije koje smo dobili od procesa procjene B Corp bili su jedan od impulsa za nas da sada slijedimo vrlo ambiciozne ciljeve zaštite klime. Od ove godine već postajemo aritmetički klimatski neutralni u smislu naših zgrada, proizvodnje i našeg voznog parka. Od 2022. godine svi naši proizvodi treba da postanu aritmetički klimatski neutralni – drugim riječima, cijeli korporativni klimatski otisak i sve što je potrebno za proizvode, kao što su transport, lanac nabavke, poljoprivredna proizvodnja sirovina i ambalaža uključujući proizvodnju i odlaganje. A s našim programom od jednog posto, uložit ćemo dodatni postotak naše prodaje uglavnom u zaštitu klime, zdravlje tla i biodiverzitet.

Šta je Weleda morala učiniti da bi dobila certifikat?

Stefan Siemer: Trebali smo odgovoriti na veliki broj pitanja o svim aspektima kompanije  i dostaviti dokumentaciju . Više od 100 zaposlenih bilo je uključeno u proces, kako bi prikupili i pripremili sve potrebne informacije. Od naše početne odluke do konačne certifikacije, trebalo nam je oko godinu i po dana, uz podršku B Lab-a. Težnja ka opštem dobru i ekološkoj dobrobiti morala je biti ukorenjena u pisanoj formi i integrisana u statut kompanije. Vrijeme je sada – odlučili su akcionari Welede na svojoj skupštini. Naša korporativna strategija se sada temelji na tome: ne samo da nastojimo izbjeći negativne utjecaje, već i dati pozitivan doprinos na vrlo ciljan način.

Kako je Weleda uključena u pokret?

Stefan Siemer: Želimo da aktivno služimo kao uzor i primjer zajednici B Corp, posebno u Švicarskoj i Njemačkoj. Trenutno postoje stotine kompanija koje također žele biti certificirane. Da bismo ih podržali, vrlo smo transparentni u dijeljenju naših iskustava sa pokretom u cjelini. Osim toga, držimo predavanja, učestvujemo u radnim grupama i lobiramo na političkom nivou tražeći dijalog sa donosiocima odluka. Vjerujem da postoji veliki potencijal ako svi rade prema zajedničkim ciljevima. Znamo koji su glavni problemi održivosti u svijetu, a vlade su se već dogovorile oko povezanih ciljeva. Ako kao pokret možemo pokazati da se ovi ciljevi mogu postići, a da ostanemo finansijski održivi, to će poslužiti kao uzor drugim kompanijama.

Kupci postaju sve svjesniji kako njihova vlastita potrošnja utiče na planetu i društvo. Ljudi s pravom traže od brendova i kompanija da brinu.

Kako Weledin B Corp certifikat donosi beneficije korisnicima prirodne kozmetike?

Stefan Siemer: Kupci postaju sve svjesniji kako njihova potrošnja utiče na planetu i društvo. Ljudi s pravom traže od brendova i kompanija da brinu. Dakle, to je važan dio obećanja proizvoda i obećanja brenda. Ovaj trend može pomoći da svijet bude bolje mjesto. Kao vodeći u industriji certificirane prirodne kozmetike i antropozofskih lijekova, rado preuzimamo ove korake kako bismo povećali naše napore. A budući da farmaceutska industrija još nije toliko napredovala u ovoj oblasti kao industrija ljepote, mi također želimo biti pioniri u održivosti u našem farmaceutskom poslovanju.

Hoće li Weleda proizvodi nositi oznaku B Corp?

Stefan Siemer: Sa stanovišta potrošača, druge poruke su trenutno u prvom planu – kao što su porijeklo i kvalitet naših sirovina, pravednost i informacije o pakovanju. Za nas, certifikat B Corp ne znači generiranje veće prodaje. Gdje i kako ćemo etiketirati, ostaje da se vidi.

Da li je bilo i kritičkih glasova? Očigledno neke kompanije sa certifikatom B Corp-a ne rade na potpuno održiv način.

Stefan Siemer: Kompanije koje ne rade ništa nemaju šanse da postanu certificirane B Corp. Ali čak i ako konvencionalnije kompanije tek započinju proces i još nisu savršene, to je i dalje ohrabrujući razvoj! Ako zaista želimo poboljšati svijet, potrebne su nam promjene u cijelom svijetu, a ne samo među začetnicima. Potrebna nam je i saradnja velikih korporacija. Oznaka B Corp nikako nije samo ukras. Zahtjevi su vrlo transparentni i razumljivi. Svaka kompanija koja je zainteresovana može da se konsultuje ne samo o kriterijmima već i izveštajim procjene. Teže pitanje za kompanije je: mogu li zadržati svoj status sertifikacije? Ako to ne shvatite dovoljno ozbiljno, izaći ćete najkasnije nakon tri godine.