Sportska masaža

Evo nekoliko ideja kako da budete blagonakloni prema svojim mišićima

Sportska masaža nije namijenjena samo vrhunskim sportistima.

Koji god sport ili vježbanje da ste izabrali, zahtjevaćete mnogo od svog tijela. Mišići koje zatežemo do krajnjih granica zaista postaju snažniji – ali to je dvosmjerni proces. Odmor, dobra ishrana, brzo reagovanje u slučaju povreda su svi podjednako važni. A mišići će biti na vašoj strani ako ih redovno masirate zagrjevajućim uljem prije i nakon treninga.

Efikasna sportska masaža se zasniva na tehnikama tradicionalne masaže koja se sastoji iz dva dela: masaža prije treninga i regenerativna masaža nakon što ste se istuširali i spremni ste da se opustite.

Isprobajte ove masažne tehnike prije i poslije trčanja, vožnje bicikla ili dnevnog pješačenja po brdima:

Prije treninga

Pripremanje mišića

Masaža prije treninga bi trebalo da stimuliše mišiće trljanjem žustrim, brzim pokretima. Na ovaj način se podstiče cirkulacija krvi i mišići pripremaju za trening, a time se, u isto vrijeme, smanjuje rizik od povrede.

Korak 1

Ostavite desnu nogu na stolicu i koristeći ulje masirajte je kružnim pokretima, počevši od zadnjice i donjeg dijela leđa. Zatim pređite na butine, i spuštajte se niz nogu, sve do članka. Koristite obje ruke i žustrim kružnim pokretima trljajte nogu, naizmjenično mijenjajući pravac masiranja.

Korak 2

Vratite se do donjeg dijela leđa i svojom desnom rukom nježno pritiskajte donji dio leđa i zadnjicu, kao kada gnječite testo. Nastavite duž butine, oko cjevanice pa dole, sve do članka. Ponovite ovaj pokret svojom lijevom rukom od unutrašnje butine, preko zadnjeg dijela butine, niz list i dole do Ahilove tetive.

Korak 3

Spojite dlanove i blagim pokretima udarajte zadnjicu, nastavljajući preko butina i lista pa sve to članka.

Sada ponovite cijeli proces na lijevoj nozi

Masiranje obje noge će vam oduzeti nešto vremena ali ono zaista vrijedi kao dodatna priprema koju pružate svom tijelu. Ovu pripremnu masažu možete uraditi i neko vrijeme prije treninga, ali se potrudite da ponovite pokret blagog udaranja pred sam početak, kako biste ponovo stimulisali mišiće.

Ako trčite ili vozite bicikl, obavezno izmasirajte i ramena i ruke koriseći istu tehniku i pokrete koje ste koristili na nogama.

Ulje za masažu arnika

Masaža koja zagrijava mišiće uljem od ekstrakta arnike.

Gel za tuširanje Sport arnika

Lagan, transparentan gel koji stimuliše osjećaj svježine.

Nakon treninga

Hlađenje

Nakon treninga vašim mišićima su potrebni lakši, sporiji pokreti kako bi se opustili i stimulisali protok krvi. Možete se masirati odmah nakon treninga ili poslije tuširanja kada ste još uvek zagrijani i spremni za opuštanje. Zatim možete sjesti i u potpunosti osloboditi tenziju.

Korak 1

Počnite masažu pokretima trljanja, ali ovaj put krenite od članka i krećite se ka gore, preko cjevanice i lista, do butine, zadnjice i donjeg dijela leđa.

Korak 2

Sada gnječite nježno predio iznad članka, i lagano se podižite ka gore, sve do donjeg dijela leđa.

Budite pažljivi! Nakon fizičke aktivnosti, napregnuti mišići mogu biti veoma osjetljivi. Neka pritisak tokom masaže bude blag kako biste izbjegli bol.

Korak 3

Da biste u potpunosti opustili mišiće nakon treninga, još jednom ponovite masažu nježnim trljanjem, počevši od članka, ali sada, koristeći još blaži pritisak. Ovaj pokret kojim završavate masažu skoro je nalik glađenju – njime se zahvaljujemo tijelu za naporan posao koji je učinilo za nas.

Konačno, opuštanje.

Ne zaboravite da izmasirate ramena i ruke nakon vježbi za gornji dio tijela. Na kraju, lezite na leđa na prostirku za vježbanje ili na neku drugu mekanu površinu, i sklopite ruke preko stomaka. Udahnite i izdahnite iz stomaka nekoliko puta, tako da osjetite kako vam se ruke dižu i spuštaju. Ovo pomaže povratak krvi nazad iz nogu u srce i pospješuje regeneraciju mišića.

 

 

 

Molimo vas, imajte u vidu sljedeće: Savjeti koje smo ovdje dali nisu zamjena za medicinski masažni tretman od strane kvalifikovanih terapeuta, u slučaju povreda ili drugih medicinskih problema. Ukoliko ste povrijeđeni ili patite od bilo koje bolesti, uvijek se prvo posavjetujte sa doktorom, prije nego što počnete bilo kakvu masažu, čak i ako je ona dio vašeg režima rekreacije.

Druge sportske aktivnosti

Aktivnost je dobra za vas – tu nema nedoumice.

Kako god se osjećali prije nego se pokrenete, vježba vam donosi boju na obrazima i ostavlja vam osjećaj da je život zbilja dobar.

Planinarenje vas čini srećnom osobom

Diši, fokusiraj se, rezultat!

Možda je ovo najjednostavnija vježba koja postoji – stanite na svoje sopstvene dvije noge i trčite! Ovo je 6 savjeta koji će vam pomoći da u trčanju uživate još više.

Zavolite trčanje

Dva točka bez motora

Ako želite da pokrenete svoje srce i pluća, a da se ne naprežete previše, sjedite na dva točka i uživajte u nešto sporijem putovanju.

Zavrtite pedale