Planinarenje vas čini srećnom osobom

Isključite se i dozvolite da se dogodi

Fizička aktivnost se nalazi visoko na listi podizača raspoloženja. Ako ste ikada učestvovali u nekom sportskom programu ili treningu onda znate koliko je dobar osjećaj poslije. Medicinska istraživanja potvrđuju pozitivan uticaj fizičke aktivnosti na depresiju – a rezultat je još bolji ukoliko se ona izvodi napolju. Treniranje ima i dimenziju socijalizacije – partner za trening ili šetnju, vježbanje sa prijateljem ili grupom – svi ovi faktori pružaju dosta toga što nam naši moderni životi preokupirani poslom oduzimaju.

 

Šetnja, treking, pješačenje, planinarenje– kakogod ga zvali, ova aktivnost kretanja kroz prirodu ima svoje posebne koristi. Vrijeme provedeno napolju je vrijeme kada svojim čulima dozvoljavate da uživaju u svijetu oko vas. Daleko od mašina i otvoreni za čulne stimulanse, upijaćete više zvukova, primjećivati malene pokrete divljih životinja, osjetiti povjetarac i kišu na koži, diviti se prostranstvu neba ili pogledu sa vrha kada stignete do svog cilja.

Odmorite mozak

Nemojte potcijeniti efekat koji vrijeme provedeno van užurbane rutine ima na vaš um. Neki ljudi shvate da pronalaze rešenja za probleme dok šetaju, ili se osjećaju spremnijim da se vrate rješavanju nečega što im se prije činilo nerješivim. To nije svjestan proces – kao da uposleno tijelo ostavlja prostor umu da se odmori, razmisli, razriješi.

Ako odlazite u prirodu da pješačite, evo 4 savjeta koja će učiniti da vaše iskustvo bude 100% pozitivno.

1. Podijelite ga sa još nekim

Šetnja sa prijateljem ili malom grupom ljudi udvostručuje zadovoljstvo – sa njima možete zajedno izabrati rutu, donositi druge odluke i podijeliti dužnosti ukoliko kampujete preko noći.

 

Prelijepi prizori su još intenzivniji kada imamo kome da ih pokažemo, a društvo je dobro i u pogledu bezbednosti – neko će biti tu ako vam zatreba pomoć. Nakon pješačenja, čak i nedeljama ili godinama kasnije, sa nekim ćete moći da razgovarate o tom danu i iznova se prisjećati nezaboravnih momenata.

2. Isplanirajte bezbjednu šetnju

Postarajte se da sa sobom nosite neophodne stvari u slučaju da se desi bilo šta nepredviđeno – mali set prve pomoći, vodu, grickalice visoke energetske vrijednosti, i vodootpornu garderobu. Prije nego što krenete, recite nekome kuda idete i kada planirate da se vratite – na taj način će se brzo dići uzbuna ukoliko vam se nešto dogodi.

 

Provjerite vremensku prognozu i budite spremni da izmjenite svoj plan, pa čak i da ga otkažete ako prognoza najavljuje loše vrijeme – možda ćete naći kraću rutu ili onu sa manjim usponom koja može biti podjednako prijatna. I krenite rano, da biste što duže pješačili po dnevnom svjetlu, tako da možete uživati bez žurbe da se vratite nazad.

3. Poštujte prirodu

Ako idete označenom rutom, držite se staze. Na ovaj način se smanjuje erozivni efekat našeg pješačenja, a tako se staramo i da ne ugrožavamo nježne biljke, ptice koje se gnijezde na zemlji ili podzemno žbunje.

 

Uvek se postarajte da logorsku vatru ugasite vodom i zemljom prije nego što je napustite – a ako je vrijeme suho, nemojte je uopšte ni paliti. Požari su jedan od najgorih razarača prirode, a mnogi su prozurokovani nemarom kampera i planinara. Naravno, đubre ponesite sa sobom – niko ne želi da gleda prirodu prekrivenu plastikom. A ostatke hrane ili prirodnih proizvoda treba pažljivo zatrpati.

Gel za tuširanje Sport arnika

Lagan, transparentan gel koji stimuliše osjećaj svježine.

Ulje za masažu arnika

Masaža koja zagrijava mišiće uljem od ekstrakta arnike.

4. Častite sebe

Pješačenje je uživanje samo po sebi, ali poneko osvježenje će vam svakako pomoći na tom dugom putu – čokoladica, kafa, pa čak i gutljaj viskija dok sjedite na vrhu i divite se pogledu – sve će to ovaj zlatni momenat učiniti još prijatnijim. Nagradite sebe i na kraju dana– osvježite se i opustite uz Weleda sportski gel za tuširanje od arnike i osjetite kako napetost u mišićima popušta.

 

Planinarenje podrazumjeva mnogo više od ovoga, ali to ćete morati da otkrijete sami. Okusite najjednostavniju formu fizičke aktivnosti i uživajte u njenoj nagradi. Biti sa prirodom i staviti svoje tijelo na test – osjećaj je nevjerovatan.

 

Druge sportske aktivnosti

Diši, fokusiraj se, rezultat!

Možda je ovo najjednostavnija vježba koja postoji – stanite na svoje sopstvene dvije noge i trčite! Evo 6 savjeta za uživanje u trčanju još više.

Zavolite trčanje

Dva točka bez motora

Ako želite da pokrenete svoje srce i pluća, a da se ne naprežete previše, sjedite na dva točka i uživajte u nešto sporijem putovanju.

Zavrtite pedale

Prije vježbanja - pripremite mišiće

Sportska masaža nije namijenjena samo vrhunskim sportistima. Evo nekoliko ideja kako da budete blagonakloni prema svojim mišićima

Pokažite ljubav spram svojih mišića