Od 1921

Weleda - kompanija inspirisana antroposofijom

Sve je počelo od bolničke i farmaceutske laboratorije koju su osnovali holandska doktorka, austrijski filozof i hemičar i farmaceut iz Minhena. Danas je to svjetski vodeći proizvođač holističke, prirodne, organske kozmetike i farmaceutskih preparata za antroposofsku terapiju. Naš moto ’u harmoniji sa čovjekom i prirodom’ je više od obične krilatice – to je istinski sistem razumijevanja koji se primjenjuje od osnivanja kompanije.

Pharmaceutical laboratory of Oskar Schmiedel - Arlesheim, Switzerland

Kako je sve počelo

Oko 1920. troje intelektualaca i duhovnih pionira počeli su da uobličavaju nove ideje, koje su proistekle iz različitih teza antroposofskog učenja i istraživačkih aktivnosti. Godine 1921. dr Ita Wegman (1876-1943) otvorila je Klinički i terapeutski institut u Arlesheim-u u Švajcarskoj, bolnicu gdje je u liječenju pacijenta primjenjivana antroposofska medicina.

Hemičar Oskar Schmiedel (1887-1959), rodom iz Beča, sarađivao je sa dr Wegman i Rudolfom Steiner-om (1861-1925) još za vrijeme studija hemije na Minhenskom univerzitetu, a sa dr Wegman je kasnije radio na stvaranju prvog preparata na bazi imele za liječenje raka, koji je u upotrebi i danas.

Prvi proizvodi revolucionarne ideje

1920 - 1923

Ova tri pionira su razvila prve farmaceutske preparate koristeći koncept koji definiše filozofiju proizvoda kompanije Weleda do danas – medicina treba da pruži suštinski stimulus za iscjeljiteljske sposobnosti samog tijela. Ova revolucionarna ideja je predvidjela ono što moderna medicinska istraživanja dokazuju danas: izlječenje zaista može biti rezultat holistički napravljenih farmaceutskih proizvoda koji stimulišu tijelo da se liječi samo.

 

Godine 1920. Steiner i Wegman su osnovali Futurum AG u Arlesheim-u, Švajcarska i Der Kommende Tag AG u Štutgartu, Njemačka – društvo sa ograničenom odgovornošću za razvoj ekonomskih i duhovnih vrijednosti. Obje kompanije su imala odjeljenja za hemiju i farmaciju koja su vodili hemičari, doktori i farmaceuti. Cilj kompanija bio je da obezbjede finansijska sredstva za vođenje Freie Waldorfschule – takođe poznate kao Steiner-ova škola u Štutgartu i Škola duhovne nauke u Dornach-u, Švajcarska u prostorijama Goetheanum-a  – impresivnom arhitektonskom zdanju koje je osmišljeno kao centar za antroposofski pokret kao i centar Udruženja antroposofa.

Od 1921

Godine 1921. Futurum AG preuzima eksperimentalnu laboratoriju u Goetheanum-u, koju vodi dr Oskar Schmiedel, i pripaja je hemijsko-farmaceutskoj proizvodnoj laboratoriji koju vodi farmaceut Ernst Heim. Avgusta iste godine kompanija se seli u nove prostorije u obližnjem Arlesheim-u i tako počinje istorija današnje kompanije Weleda AG.

Od ovog trenutka, osnovni fokus je proizvodnja farmaceutskih proizvoda i prirodne kozmetike uz holističko poimanje ljudi, društva i prirode. Za godinu dana, Weleda je stvorila paletu od 120 različitih proizvoda a dvije kompanije su se spojile iz finansijskih razloga u Međunarodne laboratorije i kliničko-terapeutski institut Arlesheim AG.

Uvođenje imena 'Weleda'

Weleda employees in Saint Louis, France

1924 - 1933

Do 1924. razvila se svjetska potražnja za medicinskim preparatima i prirodnom kozmetikom zbog čega je Weleda osnovala još nekoliko predstavništava. Prvo je osnovano u Francuskoj 1924., zatim u Holandiji i Velikoj Britaniji 1925., naredne godine u Austriji, a Čehoslovačka i SAD su se priključile ovoj porodici 1931.

 

 

 

Godine 1928. kompanija dobija naziv Weleda po germanskom iscjeljitelju i proroku Veledi. Rudolf Steiner lično je osmislio logo koji se koristi i danas. On prikazuje stilizovan Asklepijev štap i zmiju koji su simbolično i mitološki povezani sa liječenjem. Oko štapa, nacrtan je simbol davanja i primanja, koji simboliše društveni princip kompanije Weleda.

Razvoj klasičnih proizvoda

First Welda products (Everon)

Do kraja decenije Weleda zapošljava dvanaest ljudi u kompaniju u Schwäbisch Gmünd-u. U ovoj prvoj deceniji su razvijeni klasični proizvodi, koji su i dalje popularni među Weledinim kupcima: Ulje za kosu od ruzmarina (1922), Eliksir od breze (1924) Arnika masažno ulje (1926), Skin Food krema (1927).

Od 1932. Weleda svoje potrošače redovno informiše izdajući publikaciju pod nazivom Weleda Nachrichten – današnji Weleda magazin. Za vrijeme rata je bio zabranjen, a danas se štampa u tiražu od pola miliona primjeraka.

1933 - 1976

Image of Packaging - Corporate

Kao švajcarska kompanija, Weleda je preživjela Drugi svjetski rat relativno neoštećena. Izbor proizvoda se proširio tokom 50-tih i 60-tih za vrijeme evropskog ekonomskog procvata. Pojavili su se novi klasici među proizvodima, kao što su Čaj za dojilje (1950), Eliksir od vučjeg trna (1855.), Tonik za kožu (1959.), Krema za brijanje (1960.), Mlijeko za kupanje od lavande (1961.), Balzam za stopala (1962.) i Šampon od kestena (1966.).

Sa pojavljivanjem Bebi ulja od nevena, postavljen je temelj za uspješnu liniju proizvoda za njegu beba i djece na bazi biodinamički uzgajanog nevena.

Weleda širom svijeta

Old Weleda site in Schwäbisch Gmünd, Germany

Godine 1952., Weleda se proširila otvorivši novi proizvodni objekat u St. Louis-u u Alzasu. Međunarodna predstavništva su takođe otvorena u Italiji (1953.), Novom Zelandu (1955.), Švedskoj (1956.) i Argentini (1965.).

 

Veoma važan trenutak desio se 1976. kada su zaposleni u Weleda kompaniji počeli da rade na monografijama za njemačku homeopatsku farmakopeju. Od tada je Weleda odgovorna za informacije o skoro svim lijekovima koji podliježu mineralnom, termičkom ili ritmičkom tretmanu.

Weleda facitilies in Schwäbisch Gmünd

1977 - 2004

Do 1922, Weleda je osnovala svoja predstavništva u 30 zemalja sa veoma širokom paletom proizvoda od preko 10.000 preparata. Ljudi su postajali sve više ekološki svjesni i potražnja za prirodnom kozmetikom je rasla, što je dovelo do revizije recepata za preparate i stvaranje novih. Nova predstavništva su takođe osnovana 1990-ih i 2000-tih: Weleda Čile 1992., Weleda Peru 1993., Weleda Japan 1999., Weleda Slovačka 2000. i Weleda Finska 2004.

Još uvijek pionir

Facilities at Weleda

2006 - danas

Godine 2006., Weleda Francuska je otvorila Espace Weleda - oazu blagostanja sa ekskluzivnim spa tretmanima i prodavnicama.

2007. godine Weleda i drugi vodeći proizvođači prirodne kozmetike su osnovali NaTrue asocijaciju koja definiše jasne međunarodne smjernice za koriščenje termina ’prirodna kozmetika’ i garantuje transparentnost za potrošače izdajući NaTrue certifikat.

2011. godine Weleda je proslavila 90 godina razvoja i održivosti. Sada smo jedan od najpoznatijih snabdjevača antropozofskih lijekova i glavni snabdjevač prirodne kozmetike. Danas Weleda broji oko 2000 stalno zaposlenih radnika širom svijeta od čega 70% čine žene. Pored toga, Weleda sarađuje sa brojnim drugim kompanijama i partnerima u oblastima istraživačkog rada, trgovine i prikupljanja sirovina.

Stvaramo istoriju sa našim nasljeđem na umu

Tokom svoje istorije, Weleda kontinuirano razvija i podstiče timski rad posvećenih ljudi širom svijeta. Osnivajući druge nacionalne kompanije, pojavio se drugačiji oblik globalizacije – u mnogim zemljama gdje kompanija danas posluje, pacijenti, doktori i farmaceuti su iskazali potrebu za antropozofskim medicinskim preparatima i prirodnom kozmetikom, i pokrenuli inicijativu za osnivanjem predstavništava.

 

Weleda je uvijek bila dosljedna sebi, svojim osnivačima i vrijednostima. Kao svjetski poslovni brend i na društvenom, ekološkom i ekonomskom nivou, Weleda posluje na istim principima od kad je otvorila svoja vrata liječenju i njezi tijela 1921.

Saznajte više

Uspješna priča bazirana na snažnim principima

Od kada je osnovana, Weleda je slijedila ciljeve koji su proizašli iz njenih temeljnih principa. Naši proizvodi namijenjeni su pružanju podrške ljudima u njihovom ličnom razvoju, održavanju, obnovi njihovog zdravlja i njihovim naporima za postizanje fizičkog blagostanja i uravnoteženog načina života.

Ko smo mi

Ljepota kroz ravnotežu tijela, uma i duše

Naš je cilj pružiti stimulaciju i nadahnuće vašem tijelu, umu i duši. Istovremeno, podržavamo vas dok iskazujete svoju jedinstvenu vitalnost i otkrivate svoju unutrašnju ravnotežu.

Prirodna ljepota

Posvećeni stubovima održivosti

Moramo učiniti sve da podržimo odgovarajući život za sve, izgradnjom etičkog poslovanja koje stvara, a ne umanjuje vrijednost.

Održivost